ترجمه چکیده مقاله

ترجمه چکیده مقاله

قیمت ترجمه چکیده مقاله

یکی از خدمات مهم و پر درخواست در وب سایت لینگو، ترجمه چکیده تخصصی می باشد. همانطور که اطلاع دارید چکیده مقاله مهمترین بخش مقاله است و در بسیاری از موارد شاید تنها بخشی از مقاله شما باشد که خوانده می شود. بنابراین دقت و صحت ترجمه چکیده مقاله از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید به بهترین نحو توسط بهترین مترجمین انجام شود. لینگو ترجمه به شما اطمینان می دهد در بخش مقاله و چکیده مقاله از بهترین مترجمین کشور بهره می برد و با کیفیت ترین کار ممکن را به شما تحویل می دهد. در لینگو ترجمه تمامی کارهای ترجمه تنها با کیفیت عالی تحویل داده می شوند و کار بی کیفیت جایی در تیم لینگو ترجمه ندارد. بنابراین می توانید همین حالا با خیال راحت ثبت سفارش کرده و ترجمه چکیده مقاله خود را به ما بسپارید. 

راهنمای کلی نوشتن چکیده مقاله

راهنمای نوشتن چکیده مقاله 

برای تسهیل روند نوشتن چکیده مقاله توسط شما، در ادامه راهنمای مختصری برای همراهان عزیز سایت لینگو ترجمه آماده شده است که می توانید در زمان نوشتن چکیده مقاله خود از آن بهره ببرید. 

چکیده مقاله چیست؟ 

چکیده مقاله خلاصه ای از اصلی­ترین نکاتی است که در مقاله خود به آن اشاره خواهید کرد. بسیاری بر این باورند که بهترین زمان نوشتن چکیده مقاله بعد از به پایان رسیدن نگارش مقاله می باشد تا به این ترتیب واقعا چکیده مقاله شما چکیده ای از کل کارهایی باشد که انجام داده اید. 

چکیده مقاله باید چند پاراگراف باشد؟ 

توجه داشته باشید که طول چکیده نباید خیلی زیاد باشد و اغلب توسط ژورنالی که می خواهد مقاله را به چاپ برساند تعداد لغت مجاز تعیین می شود. اما اگر اینطور نبود، معمولا بین 150 تا 300 لغت برای طول چکیده مقاله مناسب است. بهتر است به چکیده خود اینطور نگاه کنید: 150 تا 300 لغت فرصت دارید تا نکات اصلی مقاله، شرح موضوع پژوهش، روش کار و نتایج به دست آمده را توضیح دهید و باید این کار را طوری انجام دهید که خواننده ترغیب شود مقاله شما را به شکل کامل بخواند. در حقیقت چکیده مقاله بعد از عنوان آن مهمترین بخش مقاله شما است و بیشترین اثر را روی خواننده دارد. حتی در برخی از پایگاه داده ها فقط چکیده مقاله شما را در اختیار خواننده قرار می دهند. پس سعی کنید موجز بنویسید. یعنی چکیده ای ارائه کنید که در عین خلاصه بودن پر بار باشد. 

قیمت ترجمه چکیده انگلیسی تخصصی

چکیده مقاله باید چه زمانی نوشته شود؟ 

در چکیده مقاله خود باید هدف تحقیق و نتایج آن را توضیح دهید تا خواننده دقیقا بداند مقاله شما در چه مورد است. بنابراین باید چکیده مقاله در انتهای کار نوشته شود تا همه نتایج مشخص شده باشد و با متن و بدنه مقاله کاملا همخوانی داشته باشد. 

چه مطالبی باید در چکیده مقاله ذکر شود؟ 

به طور خلاصه می توان گفت در زمان نوشتن چکیده مقاله باید چهار موضوع را بیان کنید: 

  • مساله تحقیق و اهداف
  • روش
  • نتایج اصلی
  • نتیجه گیری

توجه داشته باشید که برای ترغیب خواننده به مطالعه بقیه بخش های مقاله خود نباید نتایج را از وی مخفی کنید. بلکه باید چکیده را به نحوی بنویسید که خواننده احساس کند حتی با دانستن نتایج، مقاله شما ارزش خوانده شدن را دارد. 

در زمان نوشتن چکیده حتما باید الزاماتی که توسط دانشگاه، کنفرانس یا ژورنال مربوطه اعلام می شود را در نظر داشته باشید. مثلا با وجودی که بین 150 تا 300 لغت برای یک چکیده مناسب است، اگر ژورنال بر فرض از شما 200 کلمه بخواهد نمی توانید چکیده 300 کلمه ای ارائه کنید. بنابراین حتما به این موضوع توجه کنید. 

ترجمه چکیده مقاله تخصصی

در برخی دانشگاه های معتبر دنیا برای نوشتن پایان نامه فرمت های خاصی اعلام می کنند. مثلا برخی از دانشگاه ها از شما می خواهند چکیده مقاله خود را در صفحه ای جدا قرار دهید و بعد از صفحه عنوان و تقدیر و تشکر و قبل از صفحه فهرست را به آن اختصاص دهید. بنابراین در زمان آماده کردن پایان نامه یا چکیده خود حتما به فرمت اعلام شده توسط دانشگاه دقت داشته باشید. این جزئیات بسیار مهم هستند. 

چه بخواهید رساله و پایان نامه بنویسید و چه بخواهید مقاله تحقیقی بنویسید و مقاله خود را برای یک ژورنال ارسال کنید، همیشه مجبور خواهید بود یک چکیده مقاله بنویسید. در هر صورت، باز هم تاکید می کنم، نوشتن چکیده مقاله باید آخرین کاری باشد که انجام می دهید. به خاطر داشته باشید که چکیده مقاله شما بخش مقدمه مقاله نیست. چکیده در واقع یک بخش کاملا مستقل از مقاله است. به این ترتیب باید متنی مستقل بنویسید که به تنهایی کاملا معنی داشته باشد. به خاطر داشته باشید که بیشتر افراد فقط چکیده مقاله شما را می خوانند. بنابراین حتی اگر کسی مقاله شما را کامل نخواند باید بتواند بر اساس چکیده متوجه موضوع مقاله، نتایج آن و روش کار شود. 

یکی از راه های بسیار ساده برای نوشتن چکیده مقاله این است که چکیده را نسخه ای مینیاتوری از کل مقاله خود در نظر بگیرید و همان ساختار را پیاده کنید. به این ترتیب چکیده مقاله شما باید حاوی همان چهار المنت اصلی بالا باشد.

روش نوشتن چکیده مقاله

بیان مساله و هدف تحقیق

در ابتدا سعی کنید به روشنی هدف تحقیق خود را بیان کنید. یعنی اعلام کنید که تحقیق شما قرار است به کدام مساله تئوری یا عملی پاسخ دهد یا پاسخ کدام پرسش تحقیق را خواهید داد. می توانید یک توضیح بسیار کوتاه هم در مورد ارتباط آکادمیک و اجتماعی موضوع تحقیق خود بدهید اما لازم نیست جزئیات و سوابق را در چکیده بیان کنید. بعد از اعلام مساله تحقیق، هدف تحقیق خود را بیان کنید. می توانید برای بیان هدف از افعالی مانند «تحقیق کردن» «آزمودن»، «تجزیه و تحلیل کردن» یا «ارزیابی کردن» برای توضیح دقیق این بخش استفاده کنید. این بخش چکیده را می توانید با فعل حال یا گذشته بنویسید اما نباید برای این بخش از فعل آینده بهره ببرید. مثلا: «در این مقاله به رابطه بین مصرف قهوه و بهره وری اشاره خواهیم کرد» از لحاظ ساختاری مناسب نیست و باید بنویسید «این مقاله به رابطه بین مصرف قهوه و بهره وری (می پردازد) یا (پرداخته است)».

روش تحقیق

مساله بعدی روش تحقیق است. شما باید در چکیده بگویید از چه روشی برای پاسخ دادن به سئوال تحقیق استفاده کرده اید. در این بخش باید به روشنی اعلام کنید چه کار کرده اید و این توضیحات باید در یک تا دو جمله بیان شوند. این بخش را اغلب با استفاده از افعال گذشته می نویسند. مثلا: «با 25 نفر شرکت کننده پرسشنامه ها را پر کردند». لازم نیست در این بخش به بررسی روایی و پایایی روش خود بپردازید یا موانع را بیان کنید. هدف ما این نیست که نقاط قوت و ضعف این روش را در چکیده بیان کنیم. فقط می خواهیم خواننده یک درک کلی از روش کلی که استفاده کرده ایم داشته باشد. 

نتایج تحقیق

 فقط نتایج اصلی و عمده را به صورت خلاصه بیان کنید. این بخش چکیده مقاله می تواند با افعال حال یا گذشته نوشته شود. بسته به طول و پیچیدگی مقاله ای که نوشته اید، احتمالا بسیاری از نتایج را نمی توانید در چکیده ارائه کنید. بنابراین بهتر است فقط مهمترین یافته های خود را بیان کنید تا به این ترتیب خواننده بتواند نتیجه گیری که انجام می دهید را درک کند. 

نتیجه گیری

در این بخش باید نتایج اصلی که از تحقیق خود گرفته اید را بیان کنید. پاسخ شما به سئوال تحقیق چیست؟ خواننده باید بتواند بعد از به پایان رساندن مطالعه چکیده شما درک روشن و مشخصی از نکته اصلی اثبات شده توسط شما داشته باشد. 

اگر محدودیت های بسیار مهمی در تحقیق خود داشته اید (مثلا در ارتباط با سایز نمونه یا روش ها) باید به صورت خلاصه این موارد را هم در چکیده بیان کنید. به این ترتیب خواننده دسترسی دقیقی به میزان اعتبار و قابل تعمیم بودن تحقیق شما خواهد داشت. البته این موضوع اجباری نیست و می توانید این توضیحات را هم به بدنه اصلی مقاله خود بسپارید.

چگونه چکیده مقاله بنویسیم؟

اگر هدف شما از انجام تحقیق این بود که یک مشکل عملی را حل کنید، در بخش نتیجه گیری باید توصیه های عملی ارائه کنید. در صورت امکان می توانید توصیه هایی در مورد تحقیقات بعدی که باید در این حوزه انجام شوند نیز ارائه کنید. 

قیمت ترجمه چکیده تخصصی فارسی به انگلیسی

کلمات کلیدی

اگر قرار باشد مقاله خود را منتشر کنید، باید برای آن یک لیست از کلمات کلیدی ارائه کنید. این لیست در انتهای چکیده نوشته می شود. این کلمات کلیدی نشان دهنده مهمترین عناصر تحقیق شما هستند و با کمک آنها خواننده بالقوه می تواند در مرحله تحقیق ادبیات نوشتن مقاله خود به چکیده مقاله شما دسترسی پیدا کند. 

حتما توجه کنید که یک سری از انتشارات ها و ژورنال ها دستورالعمل های مشخصی برای نوشتن کلمات کلیدی دارند که باید حتما رعایت شوند. 

سخن پایانی

اینکه بخواهید کل مقاله یا پایان نامه خود را در چند صد کلمه خلاصه کنید کار بسیار سختی است. اما باید به این مساله توجه داشته باشید که چکیده مقاله اولین (و یا حتی در بعضی مواقع تنها) بخشی از مقاله شما است که خوانده می شود بنابراین باید آن را درست بنویسید. برای ایده گرفتن، بهتر است چند چکیده مقاله که در رشته خود شما نوشته شده و در ژورنال های معتبر به چاپ رسیده است را مطالعه کنید تا کاملا با روش نوشتن چکیده مقاله آشنا شوید. حتی می توانید از چهارچوب سبک و ساختار همین چکیده ها برای نوشتن چکیده مقاله خودتان استفاده کنید. باید سعی کنید واضح و مشخص بنویسید. کوتاه اما کامل بنویسید و فقط از کلماتی استفاده کنید که حتما برای نوشته شما ضروری هستند و به آن معنی می دهند. توجه داشته باشید که چکیده مقاله فقط مربوط به مقاله خود شماست. بنابراین در بخش چکیده نباید در مورد یافته های بقیه محققین توضیح بدهید و این کارها را برای متن مقاله خود بگذارید. فقط در صورتی می توانید در چکیده مقاله خود از مقاله دیگران نقل قول کنید که این مقاله را در پاسخ به یک مقاله خاص دیگر نوشته باشید. 

چطور چکیده مقاله بنویسیم

در نهایت، بعد از نوشتن چکیده مقاله خود، آن را بر اساس چک لیست ذیل بررسی کنید. 

چک لیست چکیده مقاله:

  • آیا تعداد لغات به اندازه تعداد مشخص شده توسط دانشگاه، ژورنال یا کنفرانس مربوطه است؟ اگر تعداد مشخص نشده، نهایتا می توانید 250 تا 300 لغت بنویسید و نباید از یک صفحه بیشتر باشد. 
  • چکیده باید بعد از صفحه عنوان و تقدیر و تشکر و پیش از فهرست قرار داده شود (مگر اینکه فرمت دیگری مشخص شده باشد)
  • آیا به روشنی مساله تحقیق و اهداف تحقیق را بیان کرده اید؟ 
  • آیا به طور خلاصه روش کار را توضیح داده اید؟ 
  • آیا مهمترین نتایج را به صورت خلاصه بیان کرده اید؟ 
  • آیا نتیجه گیری اصلی را بیان کرده اید؟ 
  • آیا محدودیت ها و توصیه های بسیار مهم را ذکر کرده اید؟ 
  • اگر چکیده مقاله شما توسط شخصی خوانده شود که در خصوص این موضوع دانش زمینه ای ندارد، آیا برای وی مفهوم خواهد بود؟ 

امیدواریم این راهنما برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با کمک آن چکیده مقاله مناسبی بنویسید. فراموش نکنید که ترجمه چکیده مقاله از ترجمه مقاله کامل سخت تر است چون تک تک کلمات در چکیده مقاله شما دارای بار معنایی زیادی بوده و می توانند کلمه کلیدی باشند که سبب شود تحقیق یا چکیده شما توسط دیگر محققین مطالعه شود، بنابراین ترجمه درست آن می تواند باعث بهتر دیده شدن مقاله شما شده و در نهایت بر اعتبار شما به عنوان محققی که مقاله وی در سایر کارها نقل قول شده است بیافزاید. بنابراین ترجمه چکیده مقاله خود را به تیم لینگو بسپارید تا از کیفیت ترجمه دریافتی اطمینان حاصل کنید. تیم لینگو ترجمه کیفیت چکیده مقاله ترجمه شده شما را کاملا تضمین می کند. همین حالا برای ثبت سفارش اقدام کنید. قیمت ترجمه چکیده مقاله تخصصی

در این صفحه به سئوالات ذیل پاسخ داده ایم: 

  • هدف از نوشتن چکیده مقاله چیست؟
  • طول چکیده مقاله باید چقدر باشد؟
  • چه زمان باید چکیده مقاله نوشته شود؟
  • آیا می توان نقل قولی از سایر منابع در چکیده مقاله آورد؟
  • در پایان نامه جای چکیده مقاله دقیقا کجاست؟
  • مراحل نوشتن چکیده مقاله به چه صورت است؟
  • چه محتوایی باید در چکیده مقاله قرار داده شود؟
  • بهترین سایت ترجمه چکیده مقاله کجاست؟